Monday 11 July 2011

aku hanya manusia biase

makin hari..makin cepat mase berlalu..
mase...mmg cepat...smpi kite tidak sedar...
berlalu...dan berlalu...
terlalu sibuk dgn urusan kerja...kesane kesini..
atas amanah dan tugas...serta ilmu...
masalah mmg tak akan lari pada kite sbgai manusia..
aku ada ati dan perasaan...ada cinte dan kasih sayang..
jiwe yg sentiase ingin mnyampai kan kasih sayang...
mungkin aku xde rupe..xkaye...yee..aku cermin pada diri sendiri..
kite sedar kite hanya insan yg biase...
lihat la pakaian aku..sgt simple..
gadjet aku (handphone)...oohh...sgt ketinggalan...xde kamera..xde ape2 pun..
badjet yang terlalu dan paling murah didalam golongan handphone..
sbb tu aku biase je..aku xkisah...jnji boleh call dan msj cukup..
itu la aku..sangat biase...
cinte...???...aku xmemilih...aku cume nak..seorang insan bernama wanita/gadis/perempuan...
yang boleh terima aku seada nya...terima kekurangan aku..
cantekk????..cantek la pada ati...ikhlas..terime cinte aku..hormat aku n mak bapak aku..
sayang??? sayang la sepenuh hati..sehingga kite tiada perasaan benci/meluat/menyampah/dan marah pada antara kita,,
memang kite xkan lari dari masalah..sbb kite manusia biasa yang slalu melakukan kesalahan/kesilapan..
hanye KEJUJURAN, KEIKHLASAN DAN KESABARAN adalah perkara UTAMA ..jujur...jujur la pada diri sendiri...xperlu disorok kan..xperlu diselindungkan...sbb kjujuran dtg pada ati org yg jujur...cinte biar ikhlas...kerana ikhlas adalah segala nya...cinte itu kesabaran..ia menguji kite erti kesabaran...bukan baran...
hanya berpikir sejenak..dan memikir kan dari hati yg tenang dan ikhlas...dan bertanya .."aku cinte kan dia..syang dia...terime seadanya,,,dia yang terakhir bg aku...tapi kenape perlu aku marah...aku benci...aku menyampah....atau fade up "xboleh blah"...sedangkan...hal kecik..hal biase..sedang kan dulu...memuji2...suke..sayang ...berfikiran terbuka..utk berkongsi masalah..tapi madu didalam sepah bila kesip2...ia akan tawar jugek...begitu juga manusia..terlalu cepat dan mudah utk berubah..
manis hanya permulaan..tp aku bersyukur...selame aku hidup ni...aku teringin dan ingin merasai kebahgiaan..hingga hujung nyawa aku...tapi..ada kah orang yg ingin membahgia kan aku smpai aku menghembus nafas yg terakhir nnti???..aku bukan manusia yang sempurna utk yg sesempurna..
aku insan biase...byk kekurangan..kelemahan...dan bulan nye aku seperti malaikat..tidak melakukan dosa kecil mahupun dosa besar...tp..hati manusia smua ingin berubah..dan ingin jadi yang terbaek...kpd NYA..
begitu juge aku...bersungguh la ape yang anda miliki...kerana ia hanya ada satu peluang dalam hidup kita...selepas itu..ia nya tiada...sbb manusia dan smua benda hidup..smua akan menerus kan kehidupan..cari lah kebahgiaan..cari la ketenangan yang dulu kite miliki...gelak tawa...kenangan...smua nye akan kite kecapi..cinte syg aku..sentiase ada..hanye kesabaran yang menanti..hari demi hari..


No comments:

Post a Comment