Monday, 27 June 2011


 cinta adalah ketika kamu menitiskan air mata, 
tapi masih peduli terhadapnya, 
cinta adalah ketika dia tidak mempedulikn mu,
tapi kamu masih menunggunya dengan setia ~

Tuesday, 21 June 2011

dimana????

disaat aku memerlukan tapi ia menghilang...??
disaat aku mencari....ia tiada...??

disaat aku ingin berkongsi cerita...siapa yang akan mendengar??
disaat aku meluahkan sesuatu dari hati...siapa yang ingin mengetahui...??

disaat aku kesedihan.....siapa ingin mengembira kan.??
disaat aku sunyi dan sepi...siapa ingin menemankan..??
disaat aku sakit ...siapa ingin mngambil berat???
dimana???dimana??

aku tak minta, dan meminta....tapi aku hanya memohon kepada NYA moga aku menemukan jawapan dari soalan tersebut...kerana tiada sapa yang memahami diri aku...sedang kan ia hanya semudah cara..lakukan la dengan keikhlasan...ia akan datang dgn ati yang ikhlas dan kau akan temui ape erti nya kehidupan untuk kebahgiaan.. 

Saturday, 18 June 2011

aku masih sayang kat dia..

aku masih sayang kan dia...
tapi tu la..dia leh wat aku camtu lak kn..kn..kn

Thursday, 16 June 2011

cinte tu atas dasar apa??

kau pkir2 kan lah...
kalau masih ada cinta..
kalau masih ikhlas....
kalau masih ada syg...
kalau masih ada aku sorg dlm idop kau..
terus terang je lah...
xperlu kau permainkan perasaan aku..
janji2 dulu tu mana kau jnji kan itu..
kau berubah...sehingga orang lain perasan kau berubah...
dulu kau lain...sgt2 lain...dan sekarang cepat kau berubah...
ye....aku bg kau mase utk tenang kan pemikiran...senyap dan menyepi..
terasa seperti dayus sbb aku biar kn ko mcm tu..tp itu kehendak kau...supaya bagi kau masa...
aku cube memahami diri kau..dah aku ingin memahami..
tapi kau ada memahami diri aku...??
aku serius dlm hubungan...ikhlas utk terima seadanya...sbb aku pun xsempurna..
dah kat 2 minggu lebih kau mcm ni je...nak xnak lyn msj...kdg2 langsung xmsj..
kau senyap...tapi kau ada rase.???...kau xtanye kabar..kau xmsj aku dlm perkataan "hi" pun..
aku..tau bile ada di kmpung mungkin kite sibuk...bz...buat keje rumah...aku memahami...
tapi kau ada pikir ke...tentang ati orang kau syg..luang kn sikit je 1-2 minit mase utk menanya kabar...
aku bukan nak mengharap..tapi kau ada penah rase ke perasaan tu dlm diri kau..
kalau ada mslh ke cite la...jgn kau simpan je...smpai bile2 pun xkan selesai..
tapi kau ckp "perlu ke nak cerita semua ni pada awk!"...ok aku terdiam..dan berpikir skejap..
nape dia ckp camtu...dulu dia lain sgt...skrang dia sgt berubah...plez kau jgn la slh kn aku kerana kau berubah..
sbb setiap manusia berubah..ia datang pada diri sendiri...baik buruk nya..
aku pun xsempurna pun..untuk kata kan aku yang baik..aku yang betol..tapi aku sentiasa pegang pada janji..
aku cube nak selesai kn mslh ni...dah aku biar kn mase utk ko tenang..tp bila aku msj...kau xpenah reply..
aku tau kau sensitip...mintak maaaf la la byk2..kalau ko terase ke ape..
kau bilang kau syg aku...kau bilang kau cinte kan aku..kau bilang aku adalah utk kau..dan kau bilang aku yang terakhir utk kau...tapi nape kau rase mcm xde pape...skrang ni..???klau xmsj pun xpe..klau xkol pun xpe....fb ke ape...ckit pun kau xde respon ape2..cube kau ada ditempat aku...dan orang laen kalau ada ditempat kau dan aku diaorang akan dapat rasa...perasaan cube utk berbincang dgn elok...ttg masalah ni..n ada perasaan rindu..utk kau luah kn ckit di sms...tapi...skrang kau xde..seribu kali kau menyepi...aku tau kau mesti marah n bengang bile aku taip ini blog...sbb org len smua boleh baca..aku bukan sngaja..tapi ini cerita benar dari aku...luahan ati aku...aku cume luahkan..dlm bentok ni...aku bukan nak buruk2 kan kau..
aku pun sedar sbb aku pun buruk...xsempurna utk kau yang sgt sempurna...dan kau cinta itu atas dasar apa???

dia semakin menyepi

makin lame dia makin menjauh kan diri..
apa salah aku pun aku cube tanya,,..
dah bape hari dia senyap je...klau aku msj pun dia xkan reply..
xpe la mungkin dia perlu kan masa..
agak2 nya dia ada rasa x...kalau dia xmsj aku bape hari ni???..
hurrmm...klau aku dah terase..sunyi sgt n rindu..tapi dia???
hurmm...mata ke atas tgn didada.....sabo je...sabo utk menanti..
terima kasih untuk segala nya... :)
taf kan badan aku??haha

Thursday, 9 June 2011

sabar

aku xsuke nak marah2...
malas nak marah2..
aku sabar....dan hanya mampu tersenyum...
org uji kesabaran aku...aku tetap sabar....
sabar...sabar...dan terus besabar...
aku ckp ckit...smua xbetol...dan marah..
ntah la..aku pun xtau ape yang betol..
xpe la..itu ujian..
aku sabar dan terus bersabar..
aku lupe kan itu...dan buang jauh2..
sbb aku berpegang pada kesabaran..
mak aku pun pesan...walaupun orang uji kite mcm mane pun...
orang wat kite macam mane pun...kene sabar...
sabar adalah jalan yang benar dan ko akan rase ketenangan tu..
kerana kekuatan yang paling kuat pada seseorang tu adalah keSABARan..
ada sabar ko adalah orang yang paling kuat..
cari kesabaran tu...ia akan sentiase akan melindungi kite dari api keMARAHan..
yang boleh buat hidup kite punah...
berSABAR lah..

Wednesday, 8 June 2011

baju itu baju biru!!!

baju biru tu si dia yang bagi :)

tak de ape leh wat aku terharu, gaharu dan haru biru..
rase seperti berlari2 dipantai smbil angin bertiup2 sempoi..
ombak bergulung2 sambil owg main surfing menunjuk aksi2 hebat tenggelam dlm ombak yg besau..
burung2 gagak bergagak-gagakan di tiang elektrik..
menandakan kegumbiraan..seperti lagu soley-soley...
aduii...bergenang air mate aku (dalam ati sbb cover macho tu penting) bile org yg aku syg beri sesuatu..
bila si dia beli kan sehelai kemeja nan biru berline2 putih..
aku hargai sgt2!!! apa yg dia bagi...
rase slme aku idop ni first time kot aku dpt sesuatu yg bg aku terlalu istimewa ..selain drpd family aku..
mesti xcaye kn...sbb aku nk cinta kat org susah...tp skrang ni aku dah jumpe jodoh aku..
sbb orang yg kite mengata, mngumpat, tu la adalah  last2 jodoh cinte kite..amik ko...hahah..lari tajok dah...
berbalik pade topik pentomin kite tadi...mmm.. sepasang baju kemeja biru..(rase mcm nk wat lagu plak)haha
sbnr nye ...ape yg aku bg kat dye slme ini..ape dye suke tu...aku bukan nye nk mintak balasan..
ikhlas dari aku utk aku tunai kn ape yg dye hajati..aku suke tgk dye hepi n teruje..
walaupun dye bukan seorg perempuan yang meminta2 suruh aku beli sesuatu kehendak nye.
.(cume BB je aku xmampu...ko tggu la aku kawen ngan ko...hantaran aku letak BB..xpun galaxy tabs ke..kite gune same2 ea nnti...huhu)..
ape2 pun thanks kpd awk ea...psl "baju biru"..huhuh..suke sgt2..
walaupun badan aku makin taf...aku terpakse maintain bdan aku supaye leh pkai baju tu lagi...ari ni dan selamanye..


Tuesday, 7 June 2011

hanya satu peluang


Dalam kehidupan kita ini,
 tuhan bagi kita hanya satu peluang untuk kita berjumpa dengan orang betol2 sayang pada kita, 
kalau kita leka, kita akan kehilangan dirinya buat selamanya...
kalau kita sendiri tidak sedar dan tidak pernah rasa dan cuba untuk menilai kehadirannya....
mungkin setelah segalanya berlalu kita kehilangan nya....
masa itu baru lah kita sedar kehadirannya amat bermakna...tapi mungkin kita tak berpeluang lagi untuk memiliki diri nya lagi pada saat itu....jadi fahami lah hati seseorang itu sedalamnya dan curahkan rasa kasih sayang padanya dengan seikhlas hati ...