Thursday, 16 June 2011

cinte tu atas dasar apa??

kau pkir2 kan lah...
kalau masih ada cinta..
kalau masih ikhlas....
kalau masih ada syg...
kalau masih ada aku sorg dlm idop kau..
terus terang je lah...
xperlu kau permainkan perasaan aku..
janji2 dulu tu mana kau jnji kan itu..
kau berubah...sehingga orang lain perasan kau berubah...
dulu kau lain...sgt2 lain...dan sekarang cepat kau berubah...
ye....aku bg kau mase utk tenang kan pemikiran...senyap dan menyepi..
terasa seperti dayus sbb aku biar kn ko mcm tu..tp itu kehendak kau...supaya bagi kau masa...
aku cube memahami diri kau..dah aku ingin memahami..
tapi kau ada memahami diri aku...??
aku serius dlm hubungan...ikhlas utk terima seadanya...sbb aku pun xsempurna..
dah kat 2 minggu lebih kau mcm ni je...nak xnak lyn msj...kdg2 langsung xmsj..
kau senyap...tapi kau ada rase.???...kau xtanye kabar..kau xmsj aku dlm perkataan "hi" pun..
aku..tau bile ada di kmpung mungkin kite sibuk...bz...buat keje rumah...aku memahami...
tapi kau ada pikir ke...tentang ati orang kau syg..luang kn sikit je 1-2 minit mase utk menanya kabar...
aku bukan nak mengharap..tapi kau ada penah rase ke perasaan tu dlm diri kau..
kalau ada mslh ke cite la...jgn kau simpan je...smpai bile2 pun xkan selesai..
tapi kau ckp "perlu ke nak cerita semua ni pada awk!"...ok aku terdiam..dan berpikir skejap..
nape dia ckp camtu...dulu dia lain sgt...skrang dia sgt berubah...plez kau jgn la slh kn aku kerana kau berubah..
sbb setiap manusia berubah..ia datang pada diri sendiri...baik buruk nya..
aku pun xsempurna pun..untuk kata kan aku yang baik..aku yang betol..tapi aku sentiasa pegang pada janji..
aku cube nak selesai kn mslh ni...dah aku biar kn mase utk ko tenang..tp bila aku msj...kau xpenah reply..
aku tau kau sensitip...mintak maaaf la la byk2..kalau ko terase ke ape..
kau bilang kau syg aku...kau bilang kau cinte kan aku..kau bilang aku adalah utk kau..dan kau bilang aku yang terakhir utk kau...tapi nape kau rase mcm xde pape...skrang ni..???klau xmsj pun xpe..klau xkol pun xpe....fb ke ape...ckit pun kau xde respon ape2..cube kau ada ditempat aku...dan orang laen kalau ada ditempat kau dan aku diaorang akan dapat rasa...perasaan cube utk berbincang dgn elok...ttg masalah ni..n ada perasaan rindu..utk kau luah kn ckit di sms...tapi...skrang kau xde..seribu kali kau menyepi...aku tau kau mesti marah n bengang bile aku taip ini blog...sbb org len smua boleh baca..aku bukan sngaja..tapi ini cerita benar dari aku...luahan ati aku...aku cume luahkan..dlm bentok ni...aku bukan nak buruk2 kan kau..
aku pun sedar sbb aku pun buruk...xsempurna utk kau yang sgt sempurna...dan kau cinta itu atas dasar apa???

3 comments:

  1. mungkin muak n xlalu utk dibaca..tp ini sekadar luahan ape yang akan mungkin kau akan paham...

    ReplyDelete
  2. hahha..nak wat camne...kehidupan mesti diterus kan...redha...dan tawakal...kite dah usaha sebaik mungkin..berserah pada NYA..

    ReplyDelete